TUTUM: Psikolojik bir objeye yönelen olumlu veya olumsuz bir yogunluk siralamasi ve derecelemesidir.
DAVRANIŞ: Organizmanın her türlü etkinliğidir.
İLGİ: Dikkati öncelikle belirli bir şey üzerinde toplama eğilimidir.
MOTİVASYON: Bir işi yapmak için içimizde duyduğumuz güçlü istektir.
KAYGI DÜZEYİ: Bireyin dışarıdan gelen uyarıcıları alma derecesidir.
İNANÇ: Bir düşünceye gönülden bağlı bulunmak demektir.
Konuyla ilgili bazı tanımlar
Pedagoji+Androgoji= Yaşam Boyu Öğrenme
Androgoji ise, eski Yunanda adam kelimesine karşılık gelen andras kökünden gelmektedir.
Pedagojik ve andragojik yaklaşımların bileşkesi ise, bireyi yaşam boyu öğrenmeye hazırlamak bilimidir.
Pedagojik yaklaşımda öğrenci bağımlı konumundadır. Androgojik yaklaşımda ise öğretmen ve öğrenci arasında karşılıklı yardımlaşma vardır. pedagojik yaklaşımda içerik seçimi tamamen öğretmene başlıdır. Androgojide ise içerik gereksinimlere göre öğrenci grubu tarafından belirlenir.
Yaşam boyu öğrenmeyle kıyaslamak istediğimizde androgojide kulanılan yöntem ve içerik seçimi yaşam boyu öğrenme için uygun iken belli bir yaştan sonra uygulanan bir yöntem olması yaşam boyu öğrenmeye ters düşmektedir. Pedagojiyi yaşam boyu öğrenmeyle karşılaştırmak gerekirse; içerik ve yöntemlerin öğretmen tarafından seçilmesi olumsuz sonuçlar doğurabilir.
Öğrenme stilleri üzerinde çalışan araştırmacılar
"Öğrenme Stilleri" kavramı, ilk defa Amerika'da Rita Dunn tarafından 1960'lı yıllarda ortaya atıldı. Amacı, her insanın farklı şekilde öğrendiğini ortaya koymaktı. Daha sonraki yıllarda birçok akademisyen tarafından öğrenme stilleri üzerine çeşitli teoriler geliştirildi. Yurt dışında 1990'lı yıllardan itibaren okullara uygulama ve araştırma alanı olarak girmeye başladı. Bu konu ile ilgili şu anda 300 üniversitede yapılan 800'ü aşkın araştırma mevcuttur.
Ülkemizde ilköğretim çağındaki öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemeye ve uygulamaya yönelik çalışmalar oldukça sınırlıdır. Bu nedenle Bilfen Okulları; New York St. John's Üniversitesi'nden Prof. Dr. Rita DUNN'ın, Amerika'daki Uluslararası Öğrenme Stilleri Merkezi'nin ve Ankara Gazi Üniversitesi'nden Prof. Dr. Ziya Selçuk'un danışmanlıklarında öğrenme stillerine yönelik gerçekleştirdiği çalışmalarını, eğitim sistemimizin de ihtiyacı olarak görmüş ve uygulamaya koymuştur. Bunun dışında Kolb, Reiff gibi araştırmacılar da öğrenme stili üzerinde çalışmışlardır.
Öğrenme Stili ve Öğretim Tasarımı İlişkisi
Öğrenen özellikleri ile ilgili bilgileri toplama ve analiz ederek sonuçlara ulaşmak yeterli midir?
Bir insanın ne kadar karmaşık bir büyük oluşturduğu düşünüldüğünde tasarım için öğrenenin hangi özelliğinin ne boyutta dikkate alıncağı nasl belirlnr?
Bir sınıfta e az 20 öğrencinin var olduğu ve bu öğrencilerin her birinin birbirinden farklı olduğu düşünüldüğünde, öğrenen özellikleri tasarım sürecinde ne kadar etkilidir?